Men akkurat som andre ting i vår materialistiske verden, har logoer trender, som kommer og går. Akkurat nå er vi inne i en flat, minimalistisk stil som kanskje har fått pågått lenge nok nå, og at inntoget av merkevarer som feks Burger King kan hjelpe å bryte denne trenden. Håper jeg! Hvor mange stiliserte/overforenklede logoer i hvitt med svart bakgrunn må vi se før gnisten av å virkelig legge sjelen i en logo og identitet – får nok og tar et kreativt selvmord.

Burger King har nettop tatt tilbake logoen de brukte fra 80 tallet og frem til 1999, og sier de ble inspirert av feks Stranger Things som har tonnevis av referanser til 70/80 tallet og man kjenner virkelig på nostalgien når man ser Burger Kings “nye” logo.

Både Coca Cola, Kodak og Volkswagen har også gått for denne “nye” trenden. Og for oss som er vokst opp i denne tiden blir lokket inn av nostalgi og minnene om en verden som var enklere og tryggere. Og jeg tror også at yngre folk som ikke fikk med seg hvordan logoen så ut på sliten av 80 tallet, kan sette pris på en mer rolig, rett-frem logo som ikke har gradient og ser mer ærlig ut.

Så nå venter jeg egentlig kun på at Pepsi skal få fingen ut og få tilbake logoen sin fra 80 tallet, kjappest mulig! Og jeg vil med glede starte å drikke brus med sukker igjen – Og legger Pepsi Max tilbake i butikkhyllene, helt til 2040, da trenden har tatt runden rundt sola og er tilbake.