1. Kortere versjoner av video:
Gode grunner til å bruke video i annonser:
- Publikum bruker i snitt fem ganger så lang tid på video-annonsen, sammenlignet med statiske bilde-annonser.
- 71% av brukerne finner Facebook video-annonser relevante eller høyst relevante
- Video-annonser på Facebook er rimelige
- Facebook video-annonser har potensiale til å nå bredere ut
Lurt å tenke på:
- Fang publikums oppmerksomhet i de 3 første sekundene av videoen, for å forhindre at de scroller videre.
- Introduser merke/ produktet ditt i de første 5 sekundene av videoen.
2. Integrerte annonser (Annonser som ikke oppleves som annonser):
Hvordan lage integrerte annonser:
- Bruk tid på å finne ut hvilke innhold og hvilken estetikk dine ideelle kunder liker, og ønsker å se.
- Analyser og tenk gjennom hvordan ditt produkt og merkevare passer inn i denne estetikken. Annonsen bør ikke oppleves som påtvunget.
- Bruk gjerne influensere. Det trenger ikke være en stor konto, men den riktige kontoen. Vi stoler ofte mye mer på hva andre anbefaler oss på sosiale medier, enn hva selve avsender sier og forteller oss i form av en plassert annonse.
3. Bruk av emojis:
Lurt å tenke på:
- Gjør en test: lag to ulike poster, men med noe lignende budskap der du i den ene posten bruke emojis, og i den andre lar være. På denne måten kan du ta noen valg basert på ditt spesifikke publikum.
- Ikke overdriv bruken av emojiis, dette kan oppleves som spamming og i verste fall føre til at folk slutter å følge deg. I tilfeller hvor du virkelig skal feire noe, eller ønsker å formidle at noe er skikkelig bra, kan det likevel være fint å bruke mange emojis :-).
- Lag gjerne en oversikt med emojis som dere som bedrift ønsker å ta i bruk i ulike settinger.
- Lurt å bruke emojis i bio på for eksempel Instagram, da dette gir et inntrykk av at dere er komfortable med å bruke plattformen til dens formål, nemlig å være sosial og tilgjengelig.
4. Stories og reels-annonser:
Lurt å tenke på:
- Utforme annonsene på en slik måte at de vil oppleves som organisk innhold, men fortsatt vær tydelig på at publikum ser en annonse.
Noe mer å lese...
5 supre apper til en some-ansvarlig
Når du jobber med sosiale media og bruker mobilen store deler av tiden , er det viktig med gode og enkle redigerings- og planleggings…
Hva er egentlig hero’en til en nettside?
Webdesignere og -utviklere har forskjellige betegnelser på delene som utgjør en nettside. Men hva er egentlig en "hero" når det kommer til…
Hvordan øke synligheten din på Instagram
Instagram har ulike funksjoner som kan være verdt å utforske. Dersom man bruker alle eller flere av disse funksjonene, vil Instagram…
6 SoMe-tips for bedrifter
Sosiale medier endrer seg i takt med våre vaner, og det som gjelder i dag, gjelder kanskje ikke om én måned. Mange synes det er vanskelig å…
Hvordan bygge en god nettside
En god nettside kan være et utrolig effektivt salgsverktøy for din bedrift. Men i dag holder det ikke bare med at nettsiden ser fin ut! Ved…
Rimelig nettside – fungerer det faktisk?
Du har behov for en ny hjemmeside til bedriften din, og starter med å søke «rimelige nettsider» eller «billig hjemmeside» på Google. Du…